23.10.2013 - Relacja ze spotkania dla osób bezrobotnych zainteresowanych samozatrudnieniem
W dniu 18.10.2013 r. z inicjatywy Powiatowego Urzędu Pracy w Wałbrzychu odbyło się spotkanie skierowane do osób bezrobotnych starających się o pozyskanie dofinansowania na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Celem jego było wyjaśnienie słuchaczom zagadnień związanych z głównymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z samozatrudnienia oraz przybliżenie zasad równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Do udziału w spotkaniu zaproszeni zostali przedstawiciele:
-
Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu,
-
Urzędu Skarbowego,
-
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Wałbrzychu,
-
Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej we Wrocławiu.
Na tematykę zajęć składały się zagadnienia związane z:
-
procedurą rejestracji działalności w „jednym okienku”, wniosek EDG 1,
-
sposobami rozliczania działalności gospodarczej z Urzędem Skarbowym w zależności od przyjętej formy opodatkowania,
-
wypełnianiem dokumentów zgłoszeniowych do ZUS, opłacaniem składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
-
administracyjno-prawnymi aspektami prowadzenia działalności gospodarczej oraz przedstawieniem oferty instytucji otoczenia biznesu oferujących specjalistyczne wsparcie biznesowe,
-
zasadą równości szans i zakazem dyskryminacji na rynku pracy.
Więcej zdjęć dostępnych tutaj.